vrijdag 20 oktober 2017

afscheidsveren

Woensdag avond hoorde ik dat er een man, de ex-schoonvader van mijn schoonzus, was overleden die ik heel lang niet had gezien en ook zijn vrouw en kinderen niet.
Ik heb gisteren 3 veren gezaagd en daar vanmorgen de tekst "De herinnering blijft" op gestempeld.
De veer zie ik als symbool voor het leven, het beschrijft je leven en dat is opgehouden.
Klinkt dramatisch. Herman is 89 geworden en hield zich vast aan het leven.
Ik heb vanmiddag één veer weggebracht bij zijn dochter. Ze was totaal verrast. Even bij een kop thee wat gekletst over haar vader en moeder.
Nog 2 veren over...woensdag is de begrafenis.
Ik heb de kaart mee gekregen, ze was net met de kaart voor mijn schoonzus bezig toen ik aan belde.
Die gaat over de post.

Mooie tekst;
"En nu nog maar alleen
het lichaam los te laten -
de liefste en de kinderen laten gaan
alleen nog maar het sterke licht
het rode, zuivere van de late zon
te zien, te volgen - en de eigen weg te gaan.
Het werd, het was, het is gedaan."
                                                               M. Vasalis 
Kippenvel....
Straks weer verder met mijn omslagdoek. Leuk kleur verloop
Het is echt weer om bij de kachel, een kop thee te gaan haken.
En dan straks pannenkoeken bakken met tamme kastanjes erdoor.

Geen opmerkingen: