zaterdag 17 februari 2018

Specht zocht bos...

In mijn vakantie heb ik donderdag een zelf uitgezaagde specht aan een boom toe vertrouwd.
Ik had heb mee genomen naar Loenen om daar een mooie boom te zoeken en daar de specht een mooie plek te geven.
Vorige week vrijdag had ik een plek gevonden, had alleen geen GPS bij me, maar zo goed mogelijk proberen te onthouden hoe ik weer terug zou kunnen komen.
En toen werd ik ziek zaterdag. 
Woensdag weer wat opgeknapt en toen het plan gemaakt om donderdag op pad te gaan met lijm, specht en GPS.
Naast een spechtengat zat een gleuf in een boom en daar bleef hij tussen zitten. Genoeg houtlijm erop gedaan en maar duimen. Het was de dag ervoor ook nat geweest, maar met een beetje geluk moest het wel goed komen.
Het mooie van deze boom; grote deels is het doodhout, waar spechten graag gaten in maken. Er zitten meerdere gaten in de boom, maar er is ook nog leven.
Vandaag gingen we Loenen weer achterlaten, maar ik wilde nog even kijken of het goed ging met de specht.
De boom aan een doorgaand pad en links zie je het leven in de boom.
Vanaf deze kant zie je niet de specht.
Dan is er opeens een verrassing.
Begin en einde is aan het einde van de Dalenk. Dit is een doodlopende weg en gaat na een wildrooster in bos. Het bosgebied heet Steilhul.
Als je er komt en je hebt de specht gevonden, stuur me dan een berichtje.

Geen opmerkingen: