zondag 25 februari 2018

Zuurkool-aardappelpannenkoek

Vanavond aten we zuurkool; maar dan anders.
Ik had een recept gevonden in het boekje "Lekker Weten" winter 2017-2018.
Dit boekje mag je gratis meenemen in de Ekoplaza.
Ik was vrijdag in Leeuwarden en daar was de Ekoplaza.
Ik had niet veel nodig, maar het boekje wilde ik meenemen voor de leuke recepten.

ingrediënten;
2 eieren
1 eetl. bloem
1 theel gerookte paprikapoeder 
wat peper
- 2 grote aardappels, geschild en geraspt
1 wortel, geraspt
250 gram uitgelekte zuurkool.
1 gefruite ui
olie
150 gram blauwschimmel (koe)kaas (Bastiaanse)

Eieren met de kruiden en bloem loskloppen. 
Hierdoor de aardappel, wortel, zuurkool en ui mengen.
In een pan wat olie warm maken en het mengsel erin plat drukken.
Als alles goed warm is laag zetten met deksel op de pan (schuin).
Na 15 draaien. Ik heb de koek op een bord geschoven en dan met goed geluk op zijn kop weer in de pan.
15 min laten garen. Laatste 5 min kaas erover laten smelten.
In het recept staat 5 min, maar ergens zit er een foutje in...
In een half uur was de pannenkoek goed gaar en smaakte erg lekker.

Geen opmerkingen: