zondag 11 maart 2018

Nieuwe invulling voor mijn Goudkistje

Vandaag heb ik iets gemaakt voor mijn Goudkistje.
Ik had een leuke tekst gevonden en deze in spiegelbeeld afgedrukt.
Deze tekst over genomen op een triplex.
Ik ben zo blij dat ik niet meer met carbon werk. Een voordeel met deze manier is dat je de lijnen die je niet nodig hebt  kunt uitgummen.
Nu kan ik gaan branden. Het verlengsnoer via de schuifpui naar buiten gelegd en mijn stoel en kruk daar in de buurt gezet.
Douwe kwam ondertussen even naar Ruud zijn ervaringen vragen bij een kop thee.
Ruud had gisteren een ronde gefietst van 300 km en was zijn fiets aan het schoonmaken.
Zie het blog van de Goudse Liggers.
Ik kon ondertussen luisteren en branden.
Douwe ging weg en ik had de lijnen ingevuld.
Hieronder op de foto is de eerste opzet te zien en dan met een dikkere stift/brander ga ik het opvullen en donkerder maken
Daarna ben ik gaan nadenken hoe ik het in het kistje wilde neerzetten.
Ik heb een blokje gezaagd en daar in het midden een gat ingeboord waar ik een stokje in kan zetten.
Op de achterkant van het tekstplankje heb ik 2 latjes geplakt waar het stokje tussen geklemd zit.
Terwijl de lijm aan het drogen is, ben ik kleine plankjes aan het schuren met 3 soorten schuurpapier (120, 180 en 240) en dat lekker in de zon.
Heerlijk lentegevoel zo.
De latjes zitten vast en het kan in het kastje geplaatst worden.
Om het blokje niet te veel laten opvallen heb ik wat houtzaagsel ervoor gelegd.
Ik ben blij met het resultaat en hoop veel mensen te inspireren.

Geen opmerkingen: