dinsdag 1 mei 2018

4 en 5 mei

Ik wil iets tastbaars maken voor dodenherdenking en Bevrijdingsdag.
Ik ben op internet gaan zoeken en kwam de fakkel tegen.
De fakkel staat symbool voor het herdenken op 4 mei en het vieren van de vrijheid op 5 mei. Het bevrijdingsvuur is een nationaal Nederlands symbool ter herdenking van het einde van de Tweede Wereldoorlog op 5 mei 1945. Elk jaar wordt het vuur op 5 mei om 00.00 uur ontstoken op het 5 Mei Plein in Wageningen. Lopersgroepen steken een fakkel met dat vuur aan, waarna het in estafette door 2000 hardlopers naar 70 plaatsen in Nederland wordt gebracht.
Ik heb deze fakkel overgetrokken op berkentriplex en uitgezaagd.
Na het schuren heb ik het in blauw en rood geverfd.
Een plaat mdf heb ik op maat van het Goudkistje gezaagd.
Ik heb het beplakt met papier en daarna wit geverfd.
 
Vrijheid geeft je door
Deze tekst heb ik naast de fakkel gestempeld met rode en blauwe inkt.
Boven en onderaan heb ik met de inktpad rood en blauw detail aangebracht.
Nu even laten drogen en dan morgen plakken en lakken en dan kan ik de fakkel buiten hangen in mijn Goudkistje.

Geen opmerkingen: