maandag 10 september 2018

Gordijnaapjes

Deze zomer 2 aapjes gehaakt.
Deze 2 hebben een wolmengsel van 52% kameelhaar en 48% scheerwol.
Deze wol heb ik van een kennis gekregen, die het huis van ouders aan het opruimen is.
Dus is het een soort kameel-schaap-aapje.
Ik heb het aapje gevuld met de vulling van een oud dekbed (synthetisch).
Ik heb het patroon gebruikt van een aapje met beschrijving die ik ooit op internet heb gevonden.
Het aapje is gemaakt met dubbel garen, gehaakt op haaknaald 4
Eentje heb ik de ogen en mond ook met dezelfde wol gemaakt.
Bij de andere had ik 2 kleine veiligheidsogen, hier heb ik met haaknaald 3 een gehaakte ring onder gemaakt en de mond heb ik met rode katoen erop geborduurd.
Vele mensen haakte ook deze aap.
Via een mailtje vroegen ze om het patroon.
Hieronder een aantal waarvan ik een foto heb ontvangen;
Joseline
Yvonne
Anja
Jolanda
Mary
Leuk om zo samen gordijnaapjes te haken, ieder aapje is weer anders.
Leuk om cadeau te geven of voor je zelf.
Wil jij ook het aapje haken; mail me en ik stuur je een bestand die ik niet op mijn blog kan plaatsen.

Geen opmerkingen: