maandag 22 oktober 2018

Keezen in de maak.

Gisteren ben ik begonnen het het spel Keezen te maken.
Van een vriend Marcel heb ik een pdf gekregen en deze heeft Ruud voor me geprint.
Ik had 2 berken multiplex platen, die zijn alleen net iets te klein.
Ik wilde geen nieuw hout kopen en heb het patroon gedraaid. 
Zo past het er wel op. Ik heb 2 lijnen diagonaal getrokken en het patroon op de lijnen gelegd.
Met priem en kinderhamer heb ik de plek aangeven waar de gaten moeten komen.
De verzamelplek voor de pionnen komen onder elkaar.
De priemgaatjes in de plank.
Ik wilde eigenlijk standaard pionnen gebruiken, maar eigenlijk is het leuker om ook de pionnen te maken. Dit maak ik van houten kralen en een cocktailprikker.
Van de gekleurde kralen was het gat te klein en deze heb ik wat groter geboord.
De prikker heb ik op 3 cm geknipt en de punten geschuurd.
Dit in de kleinste kraal geplakt.
Daarna de kralen 2x geverfd.
Verder ben ik niet gekomen.
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: