zaterdag 25 mei 2019

Wandeling van Utrecht naar Amersfoort

Vrijdag 24 mei had ik met Liesbeth in Utrecht afgesproken op station Utrecht voor de Hema.
Liesbeth kwam om iets over half 11 aan vanuit Horst en ik was er al even.
Voor mij is een rit naar Utrecht zo gepiept.
Ik had nog even de tijd om wat rond te kijken op het station.
Ik had mijn bol mee genomen.
Kijkje over het perron vanaf een bankje.
Deze tekst vond ik wel goed gevonden.
We liepen richting begin van de route; het Domplein.
We begonnen onze wandeling goed; eerst koffie!
We liepen bij langs het Spoorwegmuseum. Ik wist niet dat het zo dichtbij het station was.
Een leuke wortel op een muur moest even op de foto.
Zo ook de beren in de tunnel 
We liepen Utrecht uit richting het Fort De Bilt.
Het hek was dicht en konden niet een kijkje nemen.
Het is open van maandag t/m donderdag en wij waren er op vrijdag.
We liepen door een park, maar hoefde niet zo nodig deze paaltjes te volgen.
We hadden nog onze energie nodig voor ons einddoel Amersfoort.
Dit was bij een koffie zelfservice; leuke plek, erg sfeervol ingerichte pipowagen.
We liepen door over een fietspad en liepen achter het fort langs.
We kwamen langs een moestuin en hebben het pad ook bij de moestuinders gepromoot.
We liepen de Bilt in
 Bij de Oude School moesten we naar rechts langs de kerk.
Zo zag ik op de GPS dat we moesten afslaan en daardoor zagen we ook dat in de stijgers de Oude School was.
We liepen in de richting van Bonbon Margo en trakteerde ons op een koud drankje met wat lekkers erbij. We schoten niet op, maar hadden wel steeds geluksmomenten. En daar ging het ons om!
Bij Margo waren ook de boekjes van het Gelukkerwijspad te koop en leuke doosjes van hout met een laatje. Genoeg te zien.
We liepen verder en zo kwamen weer herinneringen naar boven over het fietsen naar Paastreffen, waar Richard pech kreeg, maar we geluk hadden dat Jos hier een Ligfietswinkel had.
Richard kon een wiel lenen, waardoor we onze fietstocht konden voorzetten naar de Harskamperdennen.
Een fietsenwinkel met bijzondere fietsen. Ik wist niet meer waar Jos zijn winkel had en zijn doorgelopen. Daar zag Liesbeth dat een bekende zijn kat kwijt was. Wat is de wereld toch klein.
We liepen langs een hotel en daar mochten we de bossen in.
Wat rook dat lekker.
We kwamen bij een open veld met picknickbanken, helaas in de zon.
We zagen aan de rand ook nog een bankje zitten daar aten we ons brood op. Het was al tegen 14.00.
Na ons brood te hebben gegeten gingen we verder. De route veel over ruiterpaden en omdat het droog was, was het best zwaar lopen.
We moesten richting een pompstation (midden in het bos) en we vonden het al vreemd. Bij een pompstation denk ik toch snel aan een benzinepomp. Het was water!
Geen foto van gemaakt.
We liepen verder en op het ruiterpad zag ik een nest liggen.
Een leeg nestje, zo mooi en zo licht. Ik wilde het mee nemen en had het nestje even neergelegd opzoek naar een zakje. Ik vond het daar zo mooi liggen dat ik het heb laten liggen en ik had een hartje meegenomen en erin gelegd.
Hopen dat iemand er ook een geluksmoment uithaalt.
We liepen verder en kwam deze mooie hoge vingerhoedskruid tegen.
Een foto van het ruiterpad door het bos, links van het pad was de golfbaan.
Hier liepen we een heel stuk langs.
We kwamen over verschillende natuurgebieden van het Utrechts Landschap.
We kwamen door Den Dolder en langs het station. Hier liepen we weer een stuk verhard langs het spoor.
Opeens zagen we een pilaar staan die aan alle kanten spiegelde.
Leuke foto van Liesbeth en ikke.
Grappig om dit zo tegen te komen.
Er stond verder geen uitleg bij.
Op internet vond ik dat dit Zuil 6 "de spiegel" bij Ecoduct en Vliegbasis Soesterberg.
Er zijn er nog meer langs deze fietsroute.

Een van de bunkers bij de Soesterduinen.
We hadden mooie strak blauwe lucht boven de indrukwekkende zandvlakte.
We liepen dwars over de zandvlakte naar paaltjes naast een bankje aan de andere kant van de vlakte.
Hier stond een bankje en besloten we om te stoppen met de route en deze een andere keer op te pakken (20 juni).
We gingen naar het dichtstbijzijnde station; dit is Soest Zuid.
Onderweg kwamen we een eenzame laars tegen.
Om iets over 6en zaten we in de sprinter naar Utrecht.
Lekker moe van de wandeling gingen we opzoek naar een restaurant dichtbij het station.
We kwamen terecht bij een Libanees restaurant.
Daar heerlijk gegeten. Ik koos van een Tajine van lam en Liesbeth nam Fattet  Moussaka.
En natuurlijk een lekker toetje.
Helaas kwam aan onze dag weg ook weer een eind.
Ook nog even bij Lush een stuk zeep gekocht, we waren er in de buurt.
Liesbeth had nog een hele reis naar huis te gaan.
Om kwart voor 9 was ik weer thuis en kon lekker met mijn benen omhoog.
Heerlijke dag gehad met een mooie route die we hebben gevolg via het Gelukkigerwijspad.
Ik had mijn GPS bij me waar ook de route in stond, wel erg makkelijk dat je soms gewoon een lijntje kan volgen en niet hoeft te lezen.
Utrecht tot ons stoppunt.
Mijn broche die ik gemaakt heb voor deze wandeling.
Ik heb ook een hanger gemaakt die aan mijn tas hing.

Geen opmerkingen: