vrijdag 12 juli 2019

Engels-Nederlands vlaggetje voor op een ligfiets

Ann Marie uit Zoetermeer daagde mij uit; kan jij een Engels-Nederlands vlag maken.
Ik ben gelijk aan de slag gegaan, ik hou van haakuitdagingen;).
De Nederlandse is niet moeilijk, maar de Engelse wisselt steeds van kleur.
Ik had eerst een té moeilijk patroon en ben daar mee gestopt.
Na verder zoeken kwam ik dit patroon tegen en dit werd dit het patroon van het halve vlaggetje.
Maar hoe doe ik het met de draden, ik had geen zin om steeds af te hechten.
Ik ben op internet gaan zoeken en kwam bij Tapestry haken.
Veel bij anderen gezien dat ze tassen e.d. maken, maar ik had dit virus nog niet opgepakt.
Ik heb een ketting gemaakt van 48 lossen. Deze heb ik met oranje gedaan.
24 lossen zijn voor de Nederlandse kant en 24 voor de Engelse.
8x3=24. 1 hokje is 3 vasten en 2 toeren hetzelfde.
Daarna heb ik de 3 draden (blauw, wit en rood) aangehecht en ben begonnen met rood voor de Nederlandse kant , daarna wit , rood, wit, blauw... wel een geklungel om steeds de draden te wisselen.
Maar het is redelijk gelukt en ben blij met het resultaat.
Steeds een stukje gehaakt. Ben vorige week vrijdag begonnen en vanmorgen bij de koffie de laatste toeren gehaakt.
De vlag is 23 x 14 cm geworden.
Daarna de vlag omhaakt met vasten in oranje, daar ook een aantal toeren gehaakt aan de zijkant (Engelse deel) om een tunnel te kunnen maken voor het vlaggenstokje.
Nog een Nederlands detail erop gemaakt; een molentje.
Dinsdag ga ik bij goed weer naar Zoetermeer om de vlag aan Ann Marie te geven.

Geen opmerkingen: