dinsdag 16 juli 2019

Nederlandse-Engelse vlag is aangekomen

Vandaag ging ik mijn vlaggetje brengen naar Ann Marie in Zoetermeer.

Ik had afgesproken om 13.00 uur bij haar thuis voor een lunch. Daarna maakte we een wandeling met uitleg over "het Hof van Seghwaert".
Ann Marie heeft voor ons een lekker ei gebakken en na de lunch en verdere kennismaking gingen we rond 14.15 uur naar het Hof van Seghwaert die bij haar bijna in de voortuin ligt.
Zij is daar een van de vrijwilligers die de boomgaard onderhoud en informatie geeft aan bezoekers.
Uit het winkeltje mocht ik wat uitkiezen als bedankje voor de vlag die ik voor haar gehaakt heb.
Ik heb gekozen voor een vlinder en een fles perensap van de boomgaard.
Logo van Hof van Seghwaert 
Mooie boomgaard om overheen te slenteren en te zien hoe het met liefde wordt onderhouden.
Het is nog wel een keer een fietstocht waard.
Terug had ik pech, de Coenecoopbrug stond open en er kwamen  nogal wat zwaarbeladen boten langs.
Mijn route naar Zoetermeer en terug is bijna 40 km, met tussenstop bij de Natuurwinkel.
Na het eten was ik nog even achter de zaag gekropen.
Ik heb de vlinder die ik gekregen heb gezaagd uit eikenhout.
De zaag had het zwaar. In het hout zat een knoest die maar net doorgezaagd wilde worden.
Morgen nog even schuren en in de olie zetten.
Ik heb zo al heel wat verschillende vlinders uit de vloer van Gert gezaagd.

Geen opmerkingen: