dinsdag 27 augustus 2019

gehaakt windlicht

In de zomervakantie in Frankrijk had ik oranje garen bij me.
Ik had er al eerder een gehaakte trui van gemaakt, maar ik had in de kringloopwinkel 9 wikkels gekocht van 100 gram (50% katoen en 50% viscose) van Almonde Falmmé brilliant Katoen.
Het is geen glad garen, maar wisselt van dikte. Dit geeft iets extra's
Ik heb 2 ringen gekocht in Loudéac bij een grote creatieve winkel.
Een ring van 35 cm en een van 15 cm.
Een leuk patroon heb ik gevonden bij Lindevrouwsweb.
Ik heb iets dunner garen en heb haaknaald 3,5 gebruikt.
Ik heb de onderkant volgens patroon gehaakt. Wat haakte dat leuk en ik zag steeds meer het patroon erin komen.
Ik heb de onderkant in de ring gehaakt en daarna heb ik een ketting van 200 losse opgezet en daar verder het patroon gevolgd.
Ik ben zelf beter in haken met getekend patroon, dan een uitgeschreven patroon.
Ik ben wel afgeweken.
Na de eerste toer heb heb ik het aan elkaar gemaakt, zodat ik rond kon haken.
Ik heb 8 toeren met stokje, 3 losse, stokje, 3 lossen e.d.
Daarna 7 toeren met stokje, 2 losse, stokje, 2 losse e.d.
Daarna 7 toeren met stokje, 1 losse , stokje, 1 losse e.d.
afhechten,
De koker heb ik eerst aan de grote ring vast gezet met vasten, daarna het ik bovenaan de kleine ring met vaste vast gezet.
4 kettingen gehaakt van 50 losse.
Vast gemaakt aan de kleine ring en bovenin een knop gelegd.
Binnenin heb ik een "white candle lights " opgehangen.
Deze lampjes zijn oplaadbaar en veilig om erin te hangen.
Ik heb daarvoor een koker met bodem gehaakt die er strak omheen zit en deze in het windlicht gehangen.
Lampje brand in de schemer.

Je kan het patroon ook vinden  https://www.ravelry.com/people/Antoinette67
Antoinette krijgt veel reacties op haar kroonluchter Britt.
In oktober komt haar magazine uit, met 7 patronen voor nieuwe kroonluchters en andere lampen.
Dus houdt haar blog in de gaten.

Geen opmerkingen: