zondag 8 september 2019

Museum bezoek in Schiedam

Vrijdag met een vriendin naar het Stedelijk museum in Schiedam geweest.
Er was een tentoonstelling waar Inge graag heen wilde en ik vind het leuk om naar een museum te gaan waar in nog niet eerder geweest ben.
De tentoonstelling "Meesterlijke vrouwen" was bijna afgelopen, maar wij zijn er geweest.
Het was een verrassende tentoonstelling, waar ik ook niet alles mooi vond.
Hier onder wat foto's van het gehele museum wat mij aansprak.



De Hoogstraat in het museum.

Erik Mattijssen

Kermisvrijer, de ezel en andere zaken

Meesterlijke vrouwen
geweven 
Glas mozaïek boom
Op zolder;
De Plastic tas: was op zolder van het museum.
Ze hadden veel oude plastic tassen op wanden geprikt en bij vele kreeg je zo'n o ja gevoel.
Deze hier onder vond ik gewoon mooie kunst op een tas.
De afbeeldingen waren zwart gemaakt en kon je raden welke tas het is.
Lastig!
Een oud apparaat met doosjes zonder sigaretten, maar met kleine kunst.
Rondje door Schiedam
Bij de Korenbeurs (in de bibliotheek) hebben we een heerlijke tosti op.
Hier heb ik het doosje "pakje Kunst" opgemaakt die ik van Inge cadeau heb gekregen.
Grappig klein schilderijtje van linten gemaakt door Ilona Bruine.
Tosti met geitenkaas...jammie.
Leuke lamp van allemaal jeneverglaasjes.
Mooi glazen dak.
Een plek waar je kan lezen, ontspannen en wat eten en/of drinken.
Een weershuisje op eerste verdieping, daardoor lastig op de foto te krijgen.
Schiedam is bekent om de molens.
Voor om half 4 waren we weer op het station en gingen we weer naar Gouda.
Leuke dag gehad met echt museum weer.

Geen opmerkingen: