zaterdag 10 april 2021

Kei voor Irma

In mijn vorige blogbericht schreef ik dat ik een vraag had gekregen of ik een steen voor een vriendin wilde maken.
Via Messenger heeft Anja uit Doesburg contact met mij opgenomen en zo gaan we ook verder
Ik heb 3 verschillende stenen uit de tuin gehaald (die ik een tijd geleden bij iemand heb opgehaald die haar stenen kwijt wilde)
Groen en blauw op de steen gedaan en met 2 platte kwasten steeds een kleur verdeeld over één vlak van de steen. In het midden van de kleur het laten overlopen.
Hier een filmpje hoe je een kleuroverloop kan maken.
Leuk om te doen die kleur overloop.
Verf goed laten drogen en dan heb ik met een stempel hartjes op de lijn van de overloop gestempeld.
Met Posca stiften de hartjes ingekleurd met de regenboog in gedachten.
Laten drogen en een keer lakken en dan de 2e laag aanbrengen met de stiften.
Door de laklaag dekken de stiften voor de 2e keer beter.
Verwarming is dan een handige plek om het sneller te laten drogen.
3 heel verschillende stenen in verschillende stadia.
De linker heeft al witte stippen om de hartjes heen; het haalt de hartjes op. De middelste al 2 keer ingekleurd, maar geen stippen. De 3e 1 keer ingekleurd en nog niet gelakt.
Uit deze foto heeft Anja de middelste uitgekozen voor haar vriendin.
Hier ben ik de stippen erop aan het zetten, dit doe ik ook met een Posca stift.
Als tekst heb ik gekozen voor "Jij bent een rots in de branding"
Daarnaast mijn herkenningslogo gemaakt.
Nu niet met Kei Tof  erin, maar voor jou, van mij.
Anja wilde haar naam nog niet vrijgeven, maar kijken of ze er achterkomt wie haar deze verrassing heeft geschonken.
Nu nog lakken en dan kan die op reis...

Geen opmerkingen: