zaterdag 22 mei 2021

afscheidskado voor Scheikunde leerlingen

 Vrijdag (gisteren) kreeg Ruud de vraag van een collega of ik iets kan maken voor zijn vrouw.
Sarah werkt op een school en geeft scheikunde.
De examenklas wil ze (en haar 2 collega's) iets aan de examenleerlingen geven na hun examen Scheikunde,
Er is alleen wel haast bij...
Ze heeft 66 sleutelhangers nodig.
Ik kan dat niet wat Sarah in haar hoofd heeft. Ze vroeg misschien kan je iets met een erlenmeyer,
Ik heb zelf helemaal niets met scheikunde, maar ik ben gaan zoeken en kwam hele vrolijke erlenmeyers tegen.

Op Pinterest had ik deze plaatjes gevonden. Sarah vind ze ook geweldig!
Afgesproken dat ik vandaag een proefje ging maken.
De afbeeldingen op een maat uitgeprint waar ik van dacht dat het een mooi formaat is.
Ik heb een tijd geleden veel plaatjes berken triplex gekocht en deze heb ik gepakt.
Met Pak en Plak lijm de afbeeldingen erop geplakt.
Deze uitgezaagd en geschuurd.
Daarna in 5 kleuren ingekleurd en met een fineliner de zwarte lijnen erop gezet.
Al met al; goed te doen en een leuk resultaat.
Sarah een appje gestuurd met de foto's en dat ik het wel wil gaan maken.
Ze vind het leuk dat ik het wil gaan maken.
Ik heb er nog 25 uitgeprint en gezaagd en geschuurd.
Gelukkig was het buiten hondenweer!
Na het schuren de stof eraf gehaald met vochtige doek en met waterdragende lak gelakt.
Daarna komt het invullen met kleur, ogen en mond.
Oranje wordt nu geel, de kleur bleef afgeven na met het lakken. Geel gaat goed.
De eerste 30 zijn klaar, alleen nog de achterkant.
Op de achterkant komt 2021.

Geen opmerkingen: