donderdag 13 mei 2021

Fietstocht en stenen zoeken langs de Maas

 Een kleine week zijn we op de Roompot in Arcen.
Hier hebben we een huisje gehuurd.
Gisteren zijn we met de auto vol geladen en de fietsen achterop naar Noord Limburg gereden.
Vandaag een fietstocht gemaakt door de Maasduinen en heen en terug langs de Maas.
Deze toren zie je al van verre staan.
Als je denkt leuk even erin klimmen, dan heb je pech.
De kosten zijn 1 euro of pinnen 1,20.
Het is ook zo mooi, dan maar geen hoogtemeters.
Ik heb een houten hart achtergelaten met "Ik zie je graag".
Bij het eerste kapelletje heb ik dit engeltje achtergelaten.
Mooi kapelletje aan de Maas.
Mijn eerste stenen die ik zag, dat ziet er goed uit.
We zijn net begonnen met fietsen, dus ze maar laten liggen.
Ik moet nog even geduld hebben:)
Opeens zag ik iets op de muur met een fiets erbij, even stoppen en deze leuke muurschildering vast gelegd. Een houten sterretje op het zadel gelegd met mooi.
Om 12.15 uur zagen we een terras die open was gegaan.
Eindelijk koffie en Limburgse vlaai. Jammie...
In de verte zag ik dit zadel, ik ben er even heen gelopen.
Was een beetje roestig, dus er maar niet opgeklommen.
Mooi gebied waar we door heen fietsten.
Ook veel in ontwikkeling.
Nog even aan de Maas geluncht en stenen gezocht.
Deze bij ons huisje gelijk schoongemaakt en laten drogen.
Stukje gehaakt aan een slof met thee erbij.
Het bleef kriebelen, dus de fiets gepakt en naar de Maas gefietst. Hier langs het water wat stenen strandjes afgelopen en stenen verzameld.
Ik heb er al aardig wat.
Terug weer aan het schoonmaken, wat als voordeel heeft dat mijn handen die nog vies waren van de tuin schoon zijn geweekt.
Vandaag stond er shoarma in broodjes met salade op het menu.
Heerlijk gegeten.
Na het eten nog een rondje gelopen over het park.
Morgen weer een dag.

Geen opmerkingen: