vrijdag 31 maart 2023

Marianne heeft een kleindochter erbij van haar zoon en haar schoondochter.
Sofie is haar naam en Marianne vroeg of ik een kapstokje wilde maken.
Voor haar eerste kleindochter heb ik 3 jaar geleden ook een kapstokje gemaakt en daar hangen nu al haar jassen, tassen op.
Het hout wat ik voor het kapstokje van Milou heb gebruikt had ik niet meer.
Ik heb wel hout gebruikt die al een leven achter de rug heeft.
Ik heb een mooie plank uitgezocht die redelijk recht is.
Ik wilde het dezelfde maat hebben als het andere kapstokje; 33 cm x 14 cm.
De plank was 12 cm breed, ik heb er een rand aangemaakt en zo kwam het bij de 14 cm.
De naam heb ik van het geboortekaartje gekopieerd en deze op de goede maat uitgeprint.
De letters waren wat dun en deze heb ik wat dikker gemaakt, zodat ik het zonder (minder) gevaar op breken kon uitzagen.
Op triplex het ik de naam overgetrokken en kon het zagen beginnen.
En het lukte zonder breken...pooh.
Daarna nog een lastig werkje; schuren. Heel voorzichtig om het heel te houden heb ik geschuurd.
Het kaartje was verder heel sober en ik heb het hartje van de i wat vergroot en erop geplakt.
De verf heb ik zelf gemengd en alles geverfd.
Gaten geboord, gelakt, geschroefd en geplakt en het kapstokje was klaar.
Gisteren heb ik het Mayke gegeven en Roy mag het opgaan hangen. 
Ik ben heel blij met het resultaat en dat er maar veel gebruik van gemaakt gaat worden.
Een foto die van mij met Sofie is gemaakt, deze kreeg ik als verrassing doorgestuurd.
Dankjewel Mayke en Marianne.

Geen opmerkingen: