zondag 18 juni 2023

Weekendje weg in Melderslo

Vrijdag; heenweg
Aankomst
Voor en achter
Leuk ontvangst
Zonsondergang
Zaterdag;
Ruud ging fietsen in de buurt met een groep collega's en ik heb met Liesbeth afgesproken.
Ze kwam naar ons huisje en maakte daar ook kennis met Mart.
Ze hadden wel een klik; reizen
Later even bij hun koffie gedronken en gekletst.
Daarna gingen we naar Liesbeth; Ik had voor haar een aandenken aan Jimmie gemaakt en deze staat nu bij de as en andere dingen op het dressoir. 
Jimmie; een herinnering gemaakt voor Liesbeth die vorige week haar maatje kat heeft laten inslapen.
Na de lunch stapten we op de fiets op eerst naar de L te fietsen en daar de houten klavertje 4 weer op te hangen.
En ik heb een steen en het Hoster Hondje laten zwerven
Ook bij een boekenkastje
Hier kwam Liesbeth een boek over Australië tegen. 
We waren op weg naar dit Ruilhuisje in Sevenum.
Geruild en onderweg nog wat stenen laten zwerven
Een ijsje in Horst gegeten en daarna naar het huis van Liesbeth.
Daar kwam Ruud ook heen.
Gezellige avond en heerlijk eten.
Ook bij Liesbeth deze steen afgelakt, deze had ik die ochtend gemaakt voordat Liesbeth er was. Het was heerlijk daar in de tuin.
Ik mocht stenen bij hun uit de tuin uitzoeken, maar er waren er maar 2 die ik mooi vond.
Waaronder deze. De lijnen op de steen heb ik gebruikt en de vakken die waren ontstaan ingekleurd.
Zo ontstond er een landschap.
Van vorige keer herinnerde ik me nog een Volkswagen busje en hij had erop eens 2 gevonden.
Leuk
Mart heeft een leuke hobby; en liet ons  zijn verzameling lepels zien.
Zelf uitgesneden en met een bepaalde techniek (ingesneden en ingesmeerd met kaneel) bewerkt.
Zijn kist met gereedschap.
Leuke hobby en ik was er nu meer in geïnteresseerd omdat ik ook houten lepels van Dirk uit Groet heb gekregen. Daar Mart ook over verteld en hij heeft contact gezocht. Ben benieuwd.
Na afscheid te hebben genomen van Mart, Anneke en de hond Flo gingen we naar Haelen, 2 stenenruiladressen
Het adres van Roxanne, maar dat konden we niet vinden. Dichtbij was het huisje van Christel en daar heb ik eerst geruild en een slakkenhuisje van hout gegeven.
Steen die Christel heeft gemaakt, maar waar ze geen afstand van wil doen.
Leuk haar verzameling even te zien.

Christel heeft uitgelegd hoe we bij Roxanne konden komen.
Eigenlijk heel makkelijk.
Voor Roxanne had ik ook een slakkenhuis, gezaagd en dat kwam door een steentje die ik tijd geleden heb gezien op Facebook. Ik had er 2 vandaar dat ik Christel er ook een gegeven heb.
Ik had via Messenger contact met haar gehad, maar ik wist niet zeker of en hoe laat we dan zouden komen. Helaas was zie niet thuis. Ze heeft een hele mooie ruilkast en daar heb ik in kunnen ruilen en mijn houten huis en als verrassing de slak achter gelaten.
Stenen die ik bij haar heb meegenomen.
en achter heb gelaten.
Wauw, wat een mooi hek.
Toen was het echt etenstijd en hebben we bij Boscafé Busjop heerlijk gegeten.
Grens aan het Leudal 

Daarna klein rondje gelopen en naar huis.
Rond half 5 waren we thuis, even bijgekomen bij een bakkie thee.
Dit is mijn verzameling die ik heb geruild/gekregen.
Een lepel is voor Dirk, als ze komen of wij gaan.

Geen opmerkingen: