vrijdag 16 juni 2023

Colombia

 

Vraag van een kaasmaker uit Colombia;
Ik heb een stenen-ruil-boerderij gemaakt van de Ruyge Weyde in Oudewater.
(zie dat ik daar geen blogbericht van heb geschreven)
Deze heb ik een tijdje geleden aan Rien van Vliet gegeven.
Vorige week zag ik de boerderij staan op het erf op de picknickbank.
Waarschijnlijk zien meer mensen de creatie van mij staan...
Waaronder Tobias uit Colombia.
Hij is in Nederland en was op bezoek bij de Ruyge Weyde, waar hij mee samenwerkt.
6,5 jaar geleden is hij in Bogotá een kaasboerderij gestart met hulp van de Ruyge Weyde.
Hij vond het zo leuk om iets mee te nemen naar zijn plek dat hij mij belde.
Maandag ging opeens mijn mobile telefoon en daar was Tobias aan de lijn.
Hij vertelde waarom hij mij belde en ik straalde helemaal.
Een project ging beginnen.
Maar hoe?!? Ik heb hem bij mij thuis uitgenodigd en zodat ik kan laten zien wat ik al zo maak en afstemmen wat hij wil.
Hij laat veel aan mij over; ik had voordat hij kwam een soort plan gemaakt, door te onderzoeken op internet wie en wat hij doet daar in het verre Colombia.
Zo zijn logo en andere interessante foto's gevonden.
Het eindproduct
Het logo van HOLAANDES, in de eerste A is een molen verwerkt.
Dat leek mij een leuk uitgangspunt.
Hij had grachtenhuisjes gestuurd, maar die heb ik al te veel gemaakt.
Bij de boerderij die ik had gemaakt was hij vooral gevallen voor de steentjes van de boerderij en de kazen.
Tobias met René bij de Ruyge Weyde.
De melkbussen worden hier nog gebruikt.
***
Naam;  Holaandes en het restaurant waar mijn werk gaat pronken; Triü.
***
Wat gaat het worden; Een molen
De Mallemolen in Gouda; de kaas die hij maakt is na Gouds recept.

De afbeelding die ik gebruikt heb.
Deze ga ik gebruiken voor de wieken.
Vanmorgen ben ik begonnen met de molen over tekenen op multiplex.
Met carbonpapier.
Daarna zagen en schuren.
Tussen door nog even weg en daarna weer verder.
De basis is grijs.
Daarna poppetjes gezaagd, kaas en een melkbus.
Niets is in verhouding, maar dat mag de pret niet drukken!
Met een aardbei uit eigen tuin, die wilde wel even mee op de foto.
De molen is 30 cm hoog.
Plankje heb ik erbij gemaakt, maar misschien moet het nog wat groter.
De eerste steentjes zijn gelegd.
Wordt vervolgd, als het naar Tobias is gegaan.
Dus na 24 juni.

1 opmerking:

Gwenn zei

Superleuk Peet!
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat straks.