zondag 15 oktober 2023

Brugweg 4; begin is gemaakt

 

In het archief heb ik verschillende bouwtekeningen gezien en foto's gemaakt.
Dit keer lukte het goed om alles op de foto te zetten.
Met Paint en Adobe is het met Ruud's hulp de tekening op schaal uit te printen.
We hebben de tekeningen met 30% vergroot.
Ik heb nog plaatmateriaal liggen van de wanden die we hebben gemaakt in de garage en deze ga ik gebruiken voor mijn huizen.
De voorgevel heb ik met carbonpapier over genomen en uitgezaagd.
De voorgevel gebruikt om de achtergevel op hout te zetten.
Later zag ik dat de tekening van de foto afwijkt, de torentjes kloppen niet helemaal.
De "torentjes" in dunner hout uitgezaagd, zodat het iets verdikt erop komt te liggen. 
Mijn zaag staat naast mijn tafel en wissel steeds af.
Tekenen, zagen, schuren, passen...
Zo leuk proces.
Ik heb de voor en achtergevel gezaagd van plaatmateriaal, de zijgevels uit stukje Douglas hout.
de zijgevels zijn 6 breedt.
Voor het dak heb ik dun triplex gebruikt.
Door steeds te passen en weer te verzagen is het gelukt.
Het dak rust op een lat die ik dezelfde contouren heb gegeven als de bovenkant van de achtergevel.
Geen foto van gemaakt.
Alles paste en met lijm alles in elkaar geplakt en met tape gezorgd dat alles op zijn plaats bleef. 
Brugweg 4 zit in elkaar. Heb het dak iets lager geplakt zodat de "dakpannen" bijna eronder gaan vallen.
Het huis is aan het drogen, tussendoor zaag ik de ijslolly stokjes op 2 cm.
Na het zagen schuren...ik heb er per kant 6x8=48 nodig.
Uit geprobeerd hoeveel "dakpannen" ik nodig heb.
Daarna in het echie erop geplakt.
Nu alles aan het drogen en volgende keer ga ik met verf aan de gang.
Oude ansichtkaart van de Brugweg 4.

Wordt vervolgt.

Geen opmerkingen: