donderdag 12 oktober 2023

Brugweg 32

 Gisteren heb ik bij de mensen, waar ik had aangebeld een brief door de bus gedaan.

Goedemiddag,

Ik ben gisteren middag bij u aan de deur geweest, maar trof u niet thuis aan. Ik wil u vragen of u bouwtekeningen heeft van u huis.

Ik doe mee met Wad Klein (miniatuur Waddinxveen). Het is een nieuw Cultureel project waarbij er samen gebouwd wordt aan een miniatuur wereld met thema Waddinxveen. Er wordt in teams gewerkt aan een module met het materiaal en verhaal naar eigen keuze. De wad klein-expositie die hieruit ontstaat is vanaf 16 maart 2024 te bezoeken.

Ik wil dus een aantal oude huizen nagaan maken in hout en wil daarbij hulp van u. Ik heb meerdere Brugwegbewoners met voor mij interessante huizen aangebeld.

Het is een samenwerkingsproject die leid met alle modules samen tot miniatuur Waddinxveen. Het spoor met een rijdende trein door miniatuur Waddinxveen is de rode draad.

4 november ga ik mijn basisplaat van 60x120cm ophalen. 15 maart moeten alle modules klaar zijn.

De expositie is in Wereldwijd, Mauritslaan 55.

Op mijn blog hou ik mijn bevindingen en werkzaamheden bij: http://petrashopgarage.blogspot.com/. Ik heb al wat verhalen geschreven met foto's.

Mijn vraag aan u; 

* heeft u (bouw)tekeningen van uw huis met o.a. de voorgevel. De voorgevel is voor mij het belangrijkste. Zodat ik deze in schaal kan namaken. Ik werk vooral met hout en verf. Het zou fijn zijn als ik een keer langs mag komen, zodat ik foto's kan maken van de tekeningen. Maar als het lukt mag u ze ook inscannen.

* wat ik ook leuk vind is het verhaal van het huis en de bewoners, maar ook de geschiedenis van u huis. Het is toch een huis met een geschiedenis.

* heeft u een mooie foto van u huis van nu en ouder...

* aanvullingen zijn welkom.

Ik wil graag na 4 november beginnen met zagen, schuren, verven en verdere invulling geven aan de module.

Alvast bedankt voor de medewerking, ik heb zin om te beginnen.

Groeten,

Petra Duits (petraduits@kabelfoon.net) 

 

ps; hier is meer informatie te vinden over het project: https://www.waddinxveen.nl/over-waddinxveen/project-miniatuur-waddinxveen-wad-klein/

Ook heb van degenen waar ik een e-mailadres van heb gekregen een mail gestuurd met dezelfde tekst; om uit te leggen wat ik ga doe en wat ik graag van de bewoners wil hebben, mochten ze het hebben en willen geven.

Vanmiddag kreeg ik van de bewoners van nummer 32 een mailtje met een blauwdruk uit 1910. Wauw wat gaaf, deze heb ik ook in het archief gezien, maar dan van de buren nummer 30. Door het licht heb ik er geen goede foto van kunnen maken.
Nu kan ik met mijn eerste huis beginnen, eerst kijken welke maatvoering ik ga aan houden. 
Helemaal blij, dank jullie wel.
Het huis is 5,5 meter breed en 6,75 meter hoog.
Het huis hoe het nu is.

Geen opmerkingen: