zondag 8 oktober 2023

Wad Klein Brugweg

 In mijn gedachten staat de Brugweg al bij Wad Klein bij de afbouwruimte Wereldwijd Mauritslaan 55 in Waddinxveen.

Maar zover is het nog niet.
Zaterdag 4 november is er in het SK-Lab bij de Passage 240 de overdracht/adopteren van de Modules.
De module die mijn "groep" gaat adopteren is 60x120cm.

Ik ben wel aan het bedenken hoe ik het ga doen.
Ik heb foto's gemaakt van de woningen. Misschien ga ik nog een keer langs om met de bewoners te praten, te vertellen wat ik ga doen en vragen of ze bouwtekeningen hebben.
Ik weet niet precies te maten waarin in ga/mag bouwen.
Heb zelf al eerder huisjes gemaakt van schuttinghout (Douglas) en dat vind ik een mooie maat. Deze huisjes heb ik uit mijn duim gezogen, er zit geen verhouding in.
Deze huisjes zijn 21 cm hoog en 12 cm breed en 9 cm diep
Dit was ons eerste huis; Ik heb het getekend, gezaagd en in elkaar geplakt/getimmerd.
Dak heb ik gemaakt met ijslolliestokjes.
Mandy heeft er een Oud Hollands huis van gemaakt.
Heel trots op ons resultaat en samenwerking.
Later heb ik van Mandy geleerd hoe ik steentjes kan schilderen en heb zelf nog vele huisjes gemaakt.
Het is zo leuk om te doen, daarom was ik gelijk enthousiast over het project Miniatuur Waddinxveen.
Gisteren me over de Maalderij gebogen; heb er tekeningen van hoe de voorgevel kan worden.
Nu is het witgekalkt en daar wil ik een andere gevel aangeven.
Deze foto heb ik gemaakt in het streekarchief, helaas niet helemaal van bouwen af en kan ik het niet gebruiken om het over te trekken. Ga nog een keer terug.
Zo heb ik ook de Maalderij; Brugweg 2 op internet gevonden.
Ze willen er appartementen in bouwen.
Nu bezig gegaan met Brugweg 30.
Deze heb ik wel goed op de foto gekregen. Het is lastig licht in het archief om foto's te maken.
Tijdens het foto's maken had ik last van schaduwen.
Op deze foto staan de maten vermeld. En de tekening is gemaakt 1x100.
Even contact op nemen met de Cultuur makelaar Lieneke, die over het project gaat om te overleggen welke maten ik aan ga houden. 
Tot Later

Geen opmerkingen: