vrijdag 6 oktober 2023

Wad klein in werk in uitvoering

 

Ik ben gisteren en vandaag op pad geweest om voorwerk te doen voor Wad Klein.
Ik heb het al in mijn hoofd wat ik wil "verkleinen".
Ik fiets nu ik in Reeuwijk woon veel over de Brugweg naar Waddinxveen om dan verder te fietsen naar Zevenhuizen.
De Brugweg valt onder de gemeente Waddinxveen en heeft mooie, oude huizen aan twee kanten van de weg.
Aan de ene kant is er nog een sloot, waardoor er veel bruggetjes liggen om naar de huizen te kunnen.
Deze foto vond ik op Facebook "Waddinxveen parel aan de Gouwe"
Deze foto is richting Reeuwijk gemaakt.
Ik ben donderdag speciaal naar de Brugweg gefietst om wat foto's te maken om te kunnen gebruiken voor mijn deelname aan Wad Klein.
Ik ga de Brugweg in het klein maken, natuurlijk niet de hele straat maar de huizen die ik leuk vind en na te maken zijn.
Hier de foto's van de panden die mijn interesse hebben;
Nummer 2
vroeger was die de graanmaalderij COOP Landbouwvereniging de Eendracht;
1905
Nummer 4
Molenaarswoning

nr 9
nr 15
nr 17
nr 21
nr 30 en 32
Vanmorgen heb ik afspraak gemaakt bij het Streekarchief in Gouda.
Ik heb wat informatie opgevraagd over een aantal huizen aan de Brugweg.
Helemaal kloppen met de foto's doet het nog niet, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ga zeker nog een keer naar het archief.
Heerlijk neuzen in oude papieren.
Met een aantal tekeningen wil ik aan de gang; eerst nog de tekeningen verwerken zodat ik ze kan gebruiken.
Hier wat foto's van bouwtekeningen die ik uit het archief heb gefotografeerd.
nr 2
nr 2 
nr 4 
nr 17
nr 30 
nr 21
1968
***
Wordt vervolg

Geen opmerkingen: