zondag 22 oktober 2023

Team Petra bouwt aan de Brugweg

Voor of achtergevel uitgezaagd.
De huizen die bijna geschilderd kunnen worden
Leuk als er meer stenen komen die gaan wonen, rijden of wandelen over miniatuur Brugweg
Deze tekst stuur ik naar mensen die ook stenen schilderen en mij een berichtje hebben gestuurd via Messenger.

Info over mijn onderdeel in Wad Klein.

Ik ben eind september aangesloten bij het project van Lieneke (Cultuurmakelaar van Waddinxveen).

Zij heeft samen met wat andere dit project bedacht; Waddinxveen laten bouwen in het klein. Met verschillende teams gaan we de uitdaging aan. Ieder team mag zijn eigen materiaal kiezen wat ze willen gebruiken; papier, lego, klei...

Ik heb als hobby werken met hout en dat verzagen met mijn elektrische figuurzaag en ik ben graag aan het stenen versieren met verf en deze laten zwerven.

 

Ik woon zelf ik Reeuwijk Dorp, maar fiets regelmatig door Waddinxveen over de Brugweg naar Zevenhuizen. Aan de Brugweg staan hele mooie oude huizen.

Bij de Duurzaamheidsmarkt sprak ik Lieneke en kreeg ik een folder van het project Wad Klein. Mijn interesse was gewekt. Op 29 september ben ik naar de informatie middag geweest en heb me aangemeld en gezegd dat ik graag mee doe.

Er wordt in teams gewerkt aan een module (basisplaat van 60x120) met materiaal en verhaal naar eigen keuze. Het is een nieuw cultureel project waarbij er samen gebouwd wordt aan een miniatuur wereld met thema Waddinxveen. Er zijn verschillende teams die een module hebben uitgezocht. Het komt in een u-vorm te liggen waar een spoor over heen komt te liggen. Het spoor met rijdende trein door miniatuur Waddinxveen is de rode draad.

 

Ik heb bedacht om de Brugweg (eerste deel vanaf de hefbrug) ervan na te maken met behulp van tekeningen die ik op schaal verklein. Ik heb bij het archief en bij de bewoners van de interessante huizen voor mijn project tekeningen gevraagd en heb nu 3 huizen op schaal nagemaakt.

Ik heb een fijne werkplek aan huis waar ik veel van mijn vrije tijd door breng. Hier kan ik stof maken met zagen en schuren, maar kan ik ook verven.

 

Voor de “aankleding” van de Brugweg heb ik een oproep gedaan op Kei Tof Waddinxveen en mijn eigen pagina Zwerfgeluk.

Zelf kan ik niet goed tekenen, maar vind het wel leuk om mensen, dieren en alles wat er op de Brugweg zou kunnen rondlopen/rijden te laten maken op stenen.

Dit is dus mijn vraag; kan je mensen, e.d. schilderen op stenen op schaal; de echte maat delen door 30.

Bijvoorbeeld: een huis van 6 meter breed wordt op schaal 600/30 = 20 cm breed.

 

Op 4 november ga ik mijn module (basisplaat 60 x 120 cm) ophalen en zie ik de andere bouwers ook weer. Vanaf dan kan ik ook meer informatie geven.

Ik ben aan het inventariseren wie me zou willen helpen om mijn onderdeel van Miniatuur Waddinxveen tot bloei laten komen. Vind je het leuk om mij daar mee te helpen en waar zou je mee kunnen helpen? Gaat om stenen schilderen.

 

Het is nu eigenlijk meer kijken wie mee willen helpen en waar je mee kan helpen.

Wat is je specialiteit met schilderen op stenen of wil je nog ergens anders mee helpen?

 

Groetjes Petra

Geen opmerkingen: