zaterdag 11 november 2023

Brugweg 19/21

 Eigenlijk zijn het 2 verschillende huizen, maar de buitenkant ziet het zelfde eruit.
De tekening van de voorkant van het huis op schaal uitgeprint en deze met carbonpapier op het hout overgebracht, zagen, schuren, over de dakconstructie nadenken en uitwerken en dan heb ik op eens huis nummer 6 (niet dat ik het echt bijhoud).
Nadat het gedroogd was alles grijs geverfd, dakpannen gemaakt en geplakt.
Dan kan het echte leuke werk beginnen.
Met carbonpapier de lijnen van de ramen, deur en andere belangrijke details overgebracht.
Begin van de week had ik nieuwe stiften besteld en donderdag waren ze thuis bezorgd.
Niet helemaal naar Schatmakertjes in Overdinkel hoeven te rijden.
En leek net of ik jarig was. Kelly besteed heel veel aandacht aan haar klanten.
Een leuk engeltje op een steentje van haar zelf, Kale stenen, stickers...
En natuurlijk mijn bestelling; verschillende kleuren stiften in 2 dikte.
Ik heb nu een andere volgorde aangehouden. Andere huizen begon ik met de steentjes te schilderen, nu heb ik eerst de kozijnen, ramen en deuren geschilderd (met stiften), de oranje rand, de sierranden boven de ramen, de dakrand.
Ik had allemaal kleuren die klopten.
Dit huis heb ik nu helemaal met een merk gemaakt; Tooli Art.
De 0.7 stiften blijven wel eens hangen en spetteren dan een beetje.
Het is hout en niet super glad, maar dan ga ik er weer overheen.
Wat me veel opvalt dat de stift niet helemaal een kleur is. Moet denk ik eerst meer schudden met de stift voordat ik hem gebruik.
Vanmiddag ben ik even bij nummer 21 langs geweest en heb de papieren die ik had geleend terug gebracht. Ook gelijk het huis laten zien.
Nu nog de achterkant en dan op naar het volgende huis.
Alle huizen die ik heb gemaakt zijn nog niet helemaal klaar, maar steeds weer wat.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gaat er mooi uitzien, heel knap gedaan! šŸ‘šŸ˜