maandag 6 november 2023

Brugweg 32

Als voorwerk ben ik 2 keer langs een aantal deuren geweest bij de Brugweg, waaronder bij nummer 32. De eerste keer belde ik aan en sprak ik de bewoonster en ze vertelde dat haar man hier geboren is en dat ze er nu als een van de weinige al lang wonen. Ze wist dat ze papieren hadden, maar niet waar en dat ze het aan haar man zou vragen.
2 dagen later ging ik weer langs, ik had bedacht om een brief bij de mensen in de bussen te doen waar ik had aangebeld toen ze niet thuis waren.
Bij mijn 2e ronde zag ik de bewoner van het huis even buiten. Ik dacht bel even aan. Ook met hem een praatje gemaakt en mijn brief gegeven met mijn e-mailadres.
Hij zou me mailen als hij de tekeningen had gevonden.
Een maand geleden kreeg ik de mail en was blij verrast.
Leuk om de blauw druk te krijgen van nummer 32 uit 1910.
Kwam even op de stapel te liggen en vorige week heb ik de tekening uitgeprint op schaal.
Het huis van de tekening is alleen anders dan in de huidige staat, maar ik wilde het wel zo maken.
Op de blauwdruk is heel veel leuks te zien, maar voor mij is eigenlijk alleen de voorgevel van belang voor mijn project.
Nadat ik alles heb gezaagd en geschuurd en in elkaar heb geplakt heb ik het hele huis grijs geverfd. Daarna de dakpannen geplakt en antraciet gemaakt. 
De voorgevel op het huis getekend (overgetrokken met carbonpapier)
Daarna met 2 soorten bruin/rode stiften de stenen aangebracht en met een witte fineliner de voegen gemaakt.
Nog wat accenten aangebracht, de ramen en deur geschilderd.
De grijze rand aan de onderkant en gele rand op de voorgevel.
Ik weet allen niet hoe ik de sierdakrand zou maken. Heb hem nu grijs.
Ik ga aan de eigenaar vragen of hij een foto van vroeger heeft of weet hoe het was.
Nu met de achterzijde bezig. Die maak ik eigenlijk hetzelfde als de voorgevel.
Nog aan het stoeien met de zonwering; de houten omlijsting heb ik gemaakt van ijslolly stokjes. Maar weet nog niet hoe ik de zonwering wil maken; klei en dan schilderen, hout, stof, ... Maar daar zou wel iets gaan ontstaan in mijn hoofd.
En hoe het glas in de kozijnen moet maken, is ook voor mij nog niet duidelijk. Misschien Mandy vragen. 

Geen opmerkingen: