zondag 5 november 2023

Module van Wad Klein is binnen

 Zaterdag 4 november was een belangrijke dag voor Wad Klein; het ophalen van de modules en alle teams weer zien.
Dit is een stukje uit de mail van Lieneke;

Hoi allemaal,
Komende zaterdag 4 november is het zover en dan adopteren jullie de bouwmodule!
Er is door Dolf en Ruud hard gewerkt om ze allemaal klaar te maken!
Hierbij alvast Wad Kleins om te laten zien.

De bijeenkomst is in het SK-Lab, Passage 240 van 14.00 uur tot 16.00 uur.

Tijdens de bijeenkomst is het officiële adoptiemoment en gaan we brainstormen om elkaar op weg te helpen

De workshops;

*Maandag 6 november 2023 van 15.30 uur tot 17.00 uur krijgen we een inspiratiemiddag bij het Historisch Genootschap, Mauritslaan 55 (Wereldwijd)

Daarbij ontdekken we het verhaal van Waddinxveen en gaan we samen ontdekken wat jouw stukje Waddinxveen te vertellen heeft.
Ook mogen geïnteresseerden een uniek kijkje nemen in het depot (niet toegankelijk voor normale bezoekers).

*Dinsdag 21 november 2023 van 19.30 uur tot 21.00 uur krijgen we een workshop hoe we een idee kunnen uitwerken in het miniatuur en op schaal.
Let op: de locatie is in Wereldwijd, Mauritslaan 55 (niet het SK-Lab ivm de verkiezingen).

*Woensdag 13 december 2023 van 15.30 uur tot 17.00 uur is de laatste workshop van dit jaar en daarbij leren we hoe we recycle materiaal gebruiken in de bouw van jouw miniatuurwereld.
Deze workshop is in het SK-Lab, Passage 240. 

De modules; lijken net dienbladen, maar dan wat groter.
De grootste zijn 60x120 cm, de hoeken van 60x60 cm. Alles bij elkaar is het een grote oppervlakte waar dan het spoor door heen loopt.
Lieneke stuurde me een foto toen ik liet weten dat ik de module niet zelf kon ophalen. Helaas gooide een virus roet in het eten. Ruud en ik hadden alle 2 een positieve test. Ik was donderdag en vrijdag ook gevloerd en kon alleen maar liggen, zaterdag ging het gelukkig alweer een stuk beter. Maar het advies is toch om mensen te mijden. Ik had mijn vader gevraagd of hij mijn module op wilde halen. Dat heeft hij gedaan.
Hij heeft de module in de gang gezet en ik kreeg er een mooi Adoptie certificaat bij.
De module hebben we gekregen en blijft van mij. De andere kosten die ik maak zijn voor mijn eigen rekening en blijft ook van mij. Als de expositie klaar is krijg ik het weer mee naar huis.

Vanuit de gang heb ik de module mee naar zolder gesjouwd en daar op de tafel gelegd.
Hij is nog wel erg kaal, maar gelukkig passen de huizen er wel links en rechts op zoals ze in de Brugweg staan. Het wordt natuurlijk heel anders met een spoor er door en geen helling naar de Henegouwerweg/Hefbrug

Oude foto vanaf de Henegouwerweg.
Een aantal huizen die hierop staan ben ik aan het maken.

Geen opmerkingen: