donderdag 8 oktober 2015

Quinoa met winterpostein en kippendij

Nog even een foto gemaakt voordat ik het op had...was lekkerder dan ik had verwacht.
Ik hou niet zo van winterpostelein, maar de tuin waar ik werk hebben we juist heel veel winterpostelein.
 
Ik was vanavond alleen met eten.
Dus een recept voor 1 persoon
60 quinoa (rode)
1 kippendij
Kruidenmix Zuid Amerikaans (smaak geheimen)
1 ui
150 gram winterpostelein
4 cherrytomaatjes
handje gedroogde pruimen
peper
kokosolie
1 eetl roomkaas
 
De quinoa heb ik in ruim water 15 min gekookt en afgegoten.
Kippendij gekruid met de kruidenmix.
In de wok wat kokosolie verwarmt en daar de kippendij in aangebakken.
Ui klein gesneden en bij de kippendij aangebakken.
Op zacht vuur zo'n 25 min gaar laten worden en de uien zacht.
De uien bij de quinoa warm houden.
Kippendij in plakken snijden.
In het overgebleven vet de klein gesneden postelein laten slinken met de in stukken geknipte pruimen en de in kwarten gesneden tomaten.
De roomkaas en de quinoa erbij roeren en op smaak maken met wat peper.
Op een bord scheppen en hierover de kippendij verdelen.
Eetsmakelijk.
 

Geen opmerkingen: