zondag 3 juli 2016

Regenboog hek deel 2

Mijn tweede hek;
Zaterdag middag ben ik begonnen, het was lekker weer en had geen zin om iets anders te doen.
Het blijft dan toch trekken om er mee verder te gaan.
Ik heb zaterdag 3 banen naar beneden gedaan.
We kwamen er vrijdag al achter dat ik nooit genoeg heb om alles in kleur te knopen.
Ik ben met een andere kleur verder gegaan die ik nog in huis had; grijs (wel synthetisch).
Ik ben zonder Jolanda verder gegaan, ze wilde graag nog een keer komen helpen, maar ik wil verder.
Jammer dat je niet in Gouda woont, dan was het makkelijker geweest. Het is wel veel ongezelliger zonder kletspraatje erbij!
Ik ben eerst wat draden gaan knippen, daarna een gespiegelde baan, waar ik met het andere hek was gestopt. Na de eerste baan, alle draden ingekort.
Volgende baan, daarna weer draden geknipt, volgende baan geknoopt...
Daarna waaide mijn kist om zaterdag en had ik het gehad.
Zo alles er weer ingepropt. Daarna wel alle knoopjes in gesmeerd met mod podge. Dit is lijm die watervast is, je kan ook houtlijm gebruiken. Ik smeer de knoopjes in, zodat ze goed vast blijven in storm, regen en zon.
Vanmiddag (zondag) ging ik verder ook weer lekker in de zon ('s ochtend waren er meerdere buien geweest).
Steeds een paar banen; ik keek steeds welke kleuren ik moest in mijn eerste hek.
Zo ging ik verder, weer even pauze.
Ik ben tussendoor met een omslagdoek begonnen; de uitleg staat bij tante Roos.
Dan weer een paar banen met een kop thee erbij.
Even een klets praatje met mijn moeder, die spontaan even aan kwam. Gezellig.
Even later kwam Ruud thuis van het fietsen.
Even een biertje, weer een baan.
Daarna eten koken en lekker buiten eten.
Na de afwas te hebben opgeruimd, heb ik de laatste 3 banen gedaan.
En dan is opeens een hek gevuld met 90 gehaakte vierkantjes.
Terwijl ik bezig ben zie ik dat mensen een glimlach op een gezicht krijgen en krijg vele leuke reacties.
Ben je geinspireerd en wil je ook; Ik heb dit garen gekocht bij de Echtstudio in Alphen aan de Rijn.
Kijk bij label; Hek. Hier staat wat ik allemaal heb ondernomen en welk garen ik heb gebruikt.

Geen opmerkingen: