zondag 25 juni 2017

Vliegengordijn slierten

Ik ben verder gegaan in mijn regenboog kleuren. Wilde eigenlijk ook een golfgordijn haken voor de achterdeur, maar dan wordt het wel erg donker binnen.
Ik wilde al heel lang een vliegengordijn maken, eerst met doppen, maar daar ben ik van afgestapt.
Omdat ik toch nog veel regenbooggaren over heb en ik het wel erg gezellig vind ben ik verder gaan in mijn regenboogthema.
Via Pinterest ben ik naar vliegengordijnen gaan zoeken en kwam ik een leuk patroon tegen, uit het boekje Haken en kleur.
Ik heb het boekje van een kennis geleend. Ik heb het een beetje uit het boekje gehaakt en een beetje van mezelf.
uit het boekje haken en kleur.
Daarna ging ik aan de slag met de slierten, maar wat is dat saai.Steeds stelde ik het uit, ik had nog genoeg leuke projecten om te haken.
Opeens dacht ik, ik kan mijn schoonmoeder vragen of ze slierten voor mij wil haken. Ik wat kleuren mee genomen en voorgedaan wat het idee was.
Ze wilde het voor mij doen. Ik zei dat ze alle tijd had, het heeft geen haast.
Ze belde dat de eerste kleuren klaar waren; 5 slierten van iedere kleur. Ik andere kleuren opgezocht en weer gebracht. Vanmiddag de laatste slierten opgehaald.
Gelijk ze aan de bovenkant vast gaan maken; ik heb ze er een voor een aan vast geknoopt en de draad in de sliert weggestopt.
Het is nog niet helemaal compleet, ik was een kleur vergeten en van sommige had ik te weinig garen gebracht.
Maar hij hangt en het is erg gaaf.
Nu nog wat verzwaring d.m.v. kralen. Maar die moet ik nog kopen.
Ik ben verliefd...
wordt vervolgt

Geen opmerkingen: