zondag 10 juni 2018

Dagje Amsterdam

Vanmorgen dacht ik tijdens de koffie thuis; ik kan Ruud wel gaan verrassen bij aankomst bij café Dorst. Op de reisplanner gekeken of het makkelijk was om daar te komen.
Ja, dus. Ik wist alleen niet meer welke halte ik uit moest stappen.
Om 10.49 had ik de trein naar Amsterdam Centraal en daar naar de Zeeburgerdijk gelopen met mijn GPS. Die had ik gelukkig meegenomen.
Ik  ben naar Centraal gegaan, maar had ook bij Muiderpoort uit kunnen stappen, dan was het 600 m lopen.
Om iets over 12 was ik bij het café en heb mezelf verwent met een brownie en koffie verkeerd.
Er zaten al wat wielrenners die de 400 km achter de rug hadden en ze hadden Ruud gezien toen hun weg gingen bij een stop.
Ik had hoop dat Ruud niet eerder was dan hun en dat ik hem mis zou lopen.
Het was een verrassing, dus ik kon niet zeggen tot zo of wacht op mij bij je laatste stempelpost.
Nadat mijn koffie kwam, kwam er nog een vrouw het terras oplopen. Ik zei je mag wel bij mij komen zitten. Grappig, zij kwam ook op haar man wachten en zo konden we gezellig nog wat samen kletsen.
Om 10 over 1 kwam Ruud aan gefietst. Was leuk om het verraste gezicht te zien toen hij mij zag.
Ik had net een lunch besteld en vroeg nog een Turks met pesto en mozzarella uit de oven.
Vanaf het terras had je goed zicht op de weg en er kwam een groepje versierde mensen en fietsen aan. Die moesten even op de foto.
Rond half 3 gingen we er weer vandoor. Ruud richting auto en ik richting Centraal station.
Ik wilde nog naar een museum. Ik kwam langs het Zeevaartmuseum, maar dat vond ik te groot voor een uurtje. Wel even binnen geweest en het indrukwekkende dak op de foto gezet.
Op weg naar het station kwam ik ook langs Nemo.
Via de lange trap kwam ik het terras van het museum.
Daar was wat verkoeling door water.
Via de bovenste verdieping ben ik binnen gekomen met mijn museumjaarkaart.
Dat is wel handig. Zo kan je even snel een indruk krijgen van een museum.
Het is echt meer gericht op kinderen en ik vond het erg druk.
Dit vond ik wel leuk.
Ik was snel er door heen, maar wel leuk om gezien te hebben.
Leuk zo'n spontaan uitje naar Amsterdam.

Geen opmerkingen: