dinsdag 12 juni 2018

Foto's bij de Surfplas

Vandaag bij de Surfplas foto's gemaakt bij bewolkt weer.
Ik had een laag glas meegenomen en mijn glazen bol.
Zo kon ik foto's maken in het water. Makkelijk is het niet om foto's te maken in het water.
Om een foto te maken moet je bijna met het fototoestel in het water en je ziet het glas.
Toch vind ik het resultaat wel gaaf.
Ik zag een slak en die heb ik tijdelijk op mijn bol gezet.
Hier zie je dat het glas eronder staat.
Ik heb de foto uitgesneden.
Met het programma op de computer kan je ook de foto iets veranderen met een soort filter.
Hier boven heet de filter "Icarus" en de foto hier onder "Napa".
Je krijgt daar een zonniger foto dan het origineel is.
Bij de foto hierboven heb ik ook "Napa" Streepkop gans of Indische gans bewerking gedaan.
Lijkt net een schilderij.
Deze ganzen had ik nooit gezien. Op Facebook reageerde iemand dat het de Indische gans is.
Handig zo.
In het plassengebied zijn nu veel ganzen met jongen en je kan heel veel foto's maken. Niet gedaan. Verder met mijn bol, want daar ging ik voor.
Zo zie je hoe de bol in het water staat, lastig om recht te krijgen.
Hier staat het glas helemaal in het water en ik ook...
Hierboven een onbewerkte foto en hier onder een foto bewerkt door Jolanda.
Ik moet in de leer...
Bij wordt die wel helderder, met niet zo duidelijk als met de bewerkmethode van Jolanda.

Geen opmerkingen: