zaterdag 16 juni 2018

Foto's bij de Twaalfmorgen en Surfplas

Gisteren met Jolanda afgesproken om weer op stap te gaan met de glazen bol.
Ik had nu ook een glas bij me en een kleine spiegel.
Eerst thuis wat foto's gemaakt. ze zijn niet mooi, maar wel grappig met mijn hek en ons huis.
Na een kop thee hebben we de fietsen genomen en zijn we richting de Twaalfmorgen in Reeuwijk gefietst.
We wilde waterfoto's maken, maar dat kon hier niet.
Wel wat foto's gemaakt op een mooie picknickbank. 
Lastig met spiegel en glazen bol. Geeft leuke resultaten als je erin kijkt, maar dat is niet wat je ziet als je een foto maakt. Eenmalig project denk ik.
De gras foto's
Jolanda had ook een "leen"bol bij zich.
Op weg naar de Surfplas zagen we veel koeien in de wei en hebben we daar wat foto's gemaakt.
De meeste heb ik weg gegooid, omdat ze niet leuk waren. Hieronder de foto die er net door heen kwam.
Zonder bol zijn de koeien toch leuker.
De mooie poort van boerderij Wiltenborg.
Als er geen paaltje, muurtje, tafel e.d. staat moet je iets anders gebruiken.
Dat wordt of je hand, glas, statief...
Kijk uit met de zon! Als de zon in de bol schijnt, dan wordt het flink warm en kan gaan schroeien.
Op je hand zeg je dan opeens au.
Bij de surfplas aangekomen, waren de Indische ganzen er nog.
Maar ook een ringslang (denk ik) 
We zijn met de glazen bol en glas in het water aan het foto's maken gegaan.
Een groep jonge eenden met hun moeder zwommen bij ons in de buurt.
Geeft net weer even wat andere fotomateriaal.
Foto's met de boom bij de Surfplas
Een bewerkte foto met de eenden.
Foto's maken met de bol blijft leuk, maar ook erg moeilijk.

Geen opmerkingen: