dinsdag 19 juni 2018

Poncho wordt trui

Deze bollen wol had ik bij de Knit en Knotbeurs in Tilburg gekocht.
Ik heb 2 gemêleerde bollen van het merk Rico superba poems nr 004.
Vrij snel ben ik ermee aan het haken gegaan.
Leuk patroon gevonden: de Fire and Ice Poncho.
Hier zit een gratis patroon bij die je kan downloaden.
Ik ben er mee begonnen.
Ik heb niet opgeschreven hoeveel steken ik heb opgezet.
Ik haak het met haaknaald 4, zo wordt het lekker los.
Het patroon is makkelijk te volgen,
Ik had 4x het patroon gehaakt en toen was bijna mijn wol op en vond ik het veel te breed worden.
Ik was bij mijn tante op bezoek en had de poncho in wording omgedaan en zei dat ik hem zo breed vond worden en dat ik het idee had om een hes ervan te maken.
Samen even gekeken of dat kon en hoe.
Hieronder zie je het resultaat.
Het lukt, helaas is mijn 2e bol van de gemêleerde wol op en ben ik verder gegaan met zwart. 
Zonder andere kleur wordt het een naveltrui, maar dat vind ik te kort.
Wordt vervolgt.

Geen opmerkingen: