vrijdag 29 juni 2018

Salade met rode biet en pasta

Vandaag stond rode biet op het menu.
Ik wilde het als salade, maar hoe wist ik nog niet.
's Middags was er een vriendin op bezoek en die gaf ik rode bieten mee.
Ze vroeg een recept met pasta en ik vond met Google een leuk recept van de Allerhande; Pastasalade met rode biet.
Ik ging met het eten beginnen en dacht, dat ik eigenlijk wel leuk om voor nu te maken, maar dan natuurlijk een tikkie anders.
Mijn ingrediënten; 
150 gram kikkererwten pasta
3 kleine bietjes
1 bleekselderij stengel
3 champignons
handje rozijnen
klein stukje komkommer
wat rucola
gerookte vis (
2 lepels pesto (raapstelen pesto)
wat olie
halve uitgeperste citroen
peper
1 flinke eetlepel maionaise
wat pitten (zonnebloem en pompoenpitten)

Pasta koken volgens de gebruiksaanwijzing en goed spoelen zodat het koud is.
Ondertussen in een schaal de pesto, citroen, peper, olie en maio doorelkaar roeren.
Daarna groente klein snijden en bij de dressing roeren.
De koude pasta erdoor roeren.
De vis klein snijden en erbij serveren.
Echt een aanrader en makkelijk anders te maken met wat je in de koelkast heb en restjes op te maken.

Geen opmerkingen: