woensdag 23 januari 2019

restjes tuinhout

Vandaag liep ik een rondje mijn neus achterna vanaf het winkelcentrum Bloemendaal.
Het was vaak glad op de voetpaden, maar ik had zin om te lopen. Ik had wat boodschappen gedaan en liep tegen hoveniers "aan". Ze waren op de Plaswijckweg een hekje aan het maken met mooi hout.
Hij zag mij aan komen en zei dat ik eerst mocht en voorzichtig door kon lopen.
Ik zag wat restjes liggen en vroeg wat voor hout het was.
Het is een licht soort hardhout, naam is mij ontschoten.
Voordat ik er erg in had, had ik gevraagd of ze restje hadden en of ik dat mee mocht nemen.
Als ik een tel had, dan kwam er nog een stukje bij.
Terwijl ik hem bedankte zei ik dat ik als ik wat had gemaakt, ik een mail zou sturen.
De hovenier zit aan het begin van de Platteweg en daar kende ik het logo van.
Het hout is 1,5 cm dik en 9 cm breed.
Terwijl ik naar huis liep, wist ik al dat ik wat voor de hovenier ging maken en dan kon ik het nog even langs brengen.
Zo gedacht, zo gedaan.
Hij was verbaast dat ik er wat mee kon en zo snel had gezaagd.
Ik vroeg aan hem of hij wel eens meer restjes had.
Hij zou mijn mailadres in zijn telefoon zetten. Ik ben benieuwd.
Het zaag makkelijk, maar op dunne delen is het wel kwetsbaar.
Ik ben gelijk verder gegaan met nog wat klavertjes 4 en een bloem.
Bij de bloem is het steeltje afgebroken, maar dat heb ik gelijmd.
Ik wil ze achter gaan laten voor mensen die wat geluk kunnen gebruiken.

Geen opmerkingen: