vrijdag 18 november 2022

Houten Huusje

Eergisteren ben ik aan de slag gegaan om een huis te maken van Douglas planken die over waren van een schutting van de buren.
Ik had een foto gemaakt in de vakantie van een huisje onder aan een boom. Dit vond ik zo leuk, dat ik daar al even mee aan de slag wilde, maar nog vele andere projecten had liggen.
Gisteren was het een jaar geleden dat we de sleutel van ons nieuwe huis hadden gekregen.
Daarom ben ik er denk ik aan begonnen, maar soms weet ik eigenlijk niet waarom ik opeens aan iets begin.
Ik had een grove schets gemaakt en ben aan het tekenen gegaan op het hout. Steeds groeide mijn eerst huis. Er kwam een voorgevel, zijgevels en achtergevel, ramen en een deur in en het dak had ik gemaakt. Maar het dak dat paste niet echt. Ik heb mijn huis afgemaakt, maar helemaal naar mijn zin was hij niet.
De dag er na weer opnieuw begonnen en de valkuilen die ik in mijn eerste huis had gemaakt, had ik wat anders voor gevonden.
De zijwanden kwam achter de voorgeven en er niet naast. Zo werd het een slanker huis en hoefde het dak niet langs de wand. Leest misschien wat lastig, maar weet niet hoe ik mijn proces moet opschrijven.
Doordat de zijwanden tussen de voor en achtergevel moest komen en ik geen spijkers wilde zien, ben ik blokjes gaan zagen die aan de voor en achtergevel kwamen, daar kon ik dan weer de zijwanden aan vast maken. Zo waren de spijkers niet in te zicht, maar in de zijwanden die je niet echt opvallen.
De deur, het dak en het "gras" heb ik geverfd. Achter de raampjes zit plastic glas.
En er kan een lampje in, maar het bolletje die ik nu heb word te warm.
In het huisje heb ik een nep kaarsje neergezet en zit er gezellig uit.
Alleen nog gordijntjes maken en ophangen dan kan die op de kast.
Ik heb er 2 houten poppetjes die erbij komen te staan.
Eind foto volgt nog.
De linker heb ik tijdens mijn vakantie gezien. verder heb ik wat foto's opgeslagen als inspiratie.
Grachtenpand is van papier, die er naast vind ik wel erg leuk.
Deze is een maatje te groot.
ijslolly stokjes heb ik nog genoeg, de boomhut in miniversie is echt leuk



Geen opmerkingen: