zondag 7 mei 2023

Vogel voederhuisje

Vorige week reed ik langs een stellage met allemaal vogelhuisjes en voederhuisjes.
Deze deelde ik op status en kreeg een reactie van Jan.
Die schreef; als je op je tochten ooit zoiets ziet als dit, moet je me een seintje geven.
Hij heeft een oud voederhuisje die in verval is en wil een ander.
Ik ging op internet kijken en kwam dit huisje tegen.
Ik was aan het zagen en dacht laat ik het eens proberen met het hout wat ik zoal bij elkaar heb verzameld.
Onder maat van het huisje op internet is 20x23 cm
2 planken met messing en groef in elkaar geschoven en 20 x23 cm gezaagd.
Ik had houten latten, deze ook op maat gemaakt.
Het huisje heeft een dichte achterkant en de voorkant heb ik een ronde opening in gemaakt.
Dit is ook met 2 planken die ik in elkaar heb geschoven en heb vast geplakt.
De binnenmaat van de bodem heb ik opgemeten.
Zo breed moest het worden, met een schuin dak.
Het dak heb ik met de achterkant gelijk gemaakt en laten oversteken aan de voorkant.
X
Leuk om zo uit te vogelen.
Nadat alles (dak is nog los) in elkaar is geplakt en getimmerd. Ben ik het dak gaan beplakken.
Dak krijgt een loodlook
Met stroken katoen en Powertex 
Het dak zit vast gelijmd en gespijkert.
De spijkers weggewerkt met een lapje stof en powertex.
Nu het dak nog lakken en dan kan die naar buiten.

Geen opmerkingen: