donderdag 18 januari 2024

Weer een stap verder... en in Wereldwijd

 De module en alles wat erbij hoort heb ik maandag naar beneden gehaald en op de ladekastjes in de garage gezet. De kastjes heb ik aan elkaar geplakt, zo kan ik de module makkelijker draaien en van alle kanten erbij.
De even kant heb ik nu klaar.
Zaterdag liet een mede Wak-kleiner me even nadenken. Hij vroeg op ik de huizen nog vast ging zetten en eigenlijk had ik daar nog niet zo bij stil gestaan. Maar mensen zitten graag overal aan en dan is het toch wel handig.
Ik heb verschillende plankjes gezaagd die precies in de huizen vallen. De huizen zijn hol van binnen en de stokjes maken het lastiger om het huisje eraf te halen.
Hoop niet dat het nodig is.
Om de huizen heb ik fijne steentjes gestrooid en de stenen erbij gezet die verschillende Kei Toffers hebben gemaakt.
Ook heb ik de hekjes (gemaakt van ijslolliestokjes en me ecoline gekleurd) vast gezet aan een stokje.
Ik heb een gat in de plank geboord en daar een stokje in gestoken en hier het hekje met houtlijm vast gezet.
Ook heb ik wat plantenbakjes gemaakt. Deze staan nu bij de huizen.
Het donker grijze deel is de baan waar het spoor op bevestigd gaat worden.
Ik heb er grijs zand op gestrooid, wat ik ook gekleurd heb met grijze ecoline.
Eerst in gesmeerd met lak en met een zeef het zand erover gestrooid.
Hier is een van de modules van Ruud (van Wad Klein) met de basis.
Deze trein gaat rijden.
De modules komen op tafels te staan.
We hadden gisteren een workshop van Ruud en voor mij was het vooral leuk dat ik mede Wad Kleiners weer zag. Sommige waren al klaar en hebben de module al mee genomen.
Voor mij is dat nog niet aan de orde.
De even kant is klaar, maar er zijn nog wat huizen bij Mandy en daarna kan ik verder met afbouwen.
Een foto van de tafels in het raam, verder kan ik nog niet laten zien.
Nog even geduld.

Geen opmerkingen: