vrijdag 2 februari 2024

Brugweg is af.

 Joepie de Brugweg is af.
Het was wel een leuk traject.
Huizen uitzoeken, naar de bewoners toe, tekeningen opzoeken in het archief, schaal bedenken wat,...
Heel wat denk, zaag, schuur - en verfwerk heb ik gebruikt om alles te bedenken en te maken.
Ook een workshop bomen maken heb ik gevolgd, zodat er nu "echte" bomen staan en geen houten uitgezaagde bomen.
Ik heb stenenmakers gevonden die wat stenen wilde maken als mooie aanvulling.
Zo heb ik gisteren in Nieuwegein samen met mijn naamgenoot en haar man Eef een lieve stenen voor in het slootje opgehaald. Marion had een mooie foto nagemaakt en Hennie had een bootje met 2 mensen geschilderd.
Bij nummer 27 ligt nu een steentje met een sup board met 2 jongens, gemaakt door Marion.
Voor de deur staat een stel van Petra M.
En de Waddinxveense vlag gemaakt door Marjon.
Mandy heeft van een plat huis, een huis met diepte gemaakt door schaduwen aan te brengen. Heel blij mee.
Op nummer 25 staat een bloemenmeisje van Hennie
Op nummer 19 houden 3 katten (Marion) het in de gaten met de maan of de zon achter hun.
Een ouder stel ook gemaakt door Hennie 
Het houten mannetje en het paddenstoel vrouwtje is gemaakt door Mandy.
Ook nummer 17 is geschilderd door Mandy.
Hier de achterkant van de oneven kant. Met 2 muizen, helemaal niet bij nadacht maar in op nummer 19 woont de familie Muys. 
Bij nummer 21/19 staan ook de smurfen, zie je ze?
Dan naar de even kant van de Brugweg
Mijn grootste project was wel nummer 2; vroeger de Maalderij de Eendracht.
Hier staat Wally; zie je hem? van Arianne en van Marjon 2 vrouwen bij de lantaarnpalen.
Bij de boom staat de melkman met zijn bakfiets op steen gemaakt door Marjon.
Marjon heeft vele stenen gemaakt en ze is ze speciaal komen brengen uit Koedijk. Heel lief en een gezellige ochtend gehad. 
Op nummer 4 staat een meisje op een driewieler gemaakt door Jenny. Deze had ik al in mijn verzameling van gevonden/gekregen stenen en vond de steen zo leuk passen.
Voor nummer 10, voor heen de zuivelwinkel, heb ik een jongen en een meisje op stenen gezet. Deze zijn ook gemaakt door Marjon. Ik heb met Marie-Claire in september een ruiltoertje gedaan in N.H. en deze toen meegenomen. Ze zijn zo leuk.
Voor nummer 32 staat een hondje.
Voor nummer 42 een mengelmoes van dieren gemaakt door Ineke en deze gekregen bij de ruilavond in Nieuwegein. Pas misschien niet, maar ik vind hem leuk!
In het midden langs de weg en het spoor (waar de rails komt) verschillende egel steentjes en bloemensteentje van Els, Lena, Diana en Dinie.
Ook het wapen van Waddinxveen op een steen.
Ik vind het leuk om zo verschillende hobby's te combineren.
Slootje is gehaakt van gemêleerde wol.
De straat heb ik gemaakt van papier-maché en zand erover gestrooid.  
Verder liggen er verschillende steentjes. De berm bij het water is gemaakt van bruine steentjes met wat gekleurd zaagsel.
Ik heb ook wat gedroogde natuurlijke materialen gebruikt voor struikjes/bloemen.
Ik heb echt geen spijt dat ik er aan begonnen ben, heeft veel tijd ingenomen, maar het heeft me ook veel gebracht en leuke mensen ontmoet bij Wad Klein.
voor 27 februari moet het bij Wereldwijd gebracht zijn.
Dan worden de modules aan elkaar gezet en het spoor erop bevestigd.
Dan moet ik het loslaten en hopen dat er veel mensen komen kijken.

Geen opmerkingen: